de laatste weken

11 maart 2017 - Benidorm, Spanje

Op maandag hadden we een hele zware wandeling, en ik pech want tussen 2 omgevallen bomen kruipend verlies ik mijn evenwicht (ik mis wel eens een stukje kracht als ik op mijn knieën kom te zitten) en daardoor komen de dag erop mijn rugklachten terug, op donderdag ga ik toch weer lopen, er is vrijdagochtends een troubadour die mooi zing en guitaar speelt. Het  geld wat hij ophaalt is nodig om zijn zuster te steunen in Oeganda waar zij een opvanghuis beheert voor kinderen met aids die geen ouders meer hebben.
Et is het gebruikelijke clubje met vrouwen die willen converseren in het spaans, dat lukt aardig want we hebben Desiré, zij helpt ons erbij. Zij woont al 16 jaar hier maar is hollandse. En de club wordt steeds groter. Nu komen er weer vrouwen bij en eigenlijk is dat goed voor het voortbestaan want ik vertrek al redelijk snel.
En intussen hebben we een gezellige borrelavond bij Nicole en Piet. En gisteravond een barbeque bij Kitty en Harry.
Over het weer valt ook wel een en ander te zeggen want het laatste weekend was het heel erg koud, 10-12 graden! En het regende ook. En sinds maandag is het hier hoogzomer!! 27 graden zie  ik op de thermometer. Ik wandel vaak op de boulevard want er is een lekker windje. Dit weer is toch waar we het voor doen!
Vandaag (vrijdags) zag ik wéér meer toeristen dan voorheen. Grote groepen engelse jongeren komen hier drinken en zonnen, vooral drinken. Op de boulevard zijn bepaalde cafés biezonder aantrekkelijk voor jong en oud. Veel van deze mensen verbranden snel, vallen op door hun tatouages, zijn dik en lijken er niet om te geven hoe ze gekleed zijn. Er wordt best op neergekeken, dat komt door hun gedrag. Jammer voor het image van deze stad het positieven is dat er heel goed aan verdiend wordt

1. Jannie lammers:
    11 maart 2017
    Dank voor je verhaal met de mooie foto's. We genieten ervan.
    Wanneer komen jullie terug?
  2. Thijs:
    11 maart 2017
    Geniet nog van de laatste weken,
    en wat een mooie oude bomen.
  3. Corien der Nederlanden:
    12 maart 2017
    Jannie en Jan, goed om te lezen! We gaan de 31e van deze maand rijden en hopen de dag erop thuis te zijn, we zijn al bezig om ons in te stellen op thuis, het goede weer en de oplopende temperaturen helpen daarbij.
    Thijs, ja ik vind ze ook prachtig. De natuur ontbot hier aan alle kanten, ik hoop nog wat fotos te maken.