van zondag tot zondag

20 maart 2017 - Benidorm, Spanje

Na een week fantastisch weer waarin we een paar dagdelen op het strand doorbrachten, maken we vanavond weer een omslag mee. Het begint met wat flitsen maar kort daarop stort de regen neer en begint het te donderen.
Ik las in "de week",  het plaatselijk nieuwsblaadje, dat het Armadoriomeer, stuwmeer helemaal vol met smeltwater uit de bergen, water weg laat lopen voor de tuinders. En daar komt nu weer meer bij. Ongekende luxe voor de landbouw. Maar er is ook veel schade aan de bergwanden en aan de wegen. De gemeente trekt veel geld uit voor de reparaties.
maandagavond. De afgelopen nacht en deze hele dag blijft het keihard doorregenen. Dat is vooral goed te zien uit het raam want er wordt een groot en diep zwembad gegraven, ja we worden 's morgens door graafwerktuigen gewekt, eerst moest er o.a. een tennisbaan voor afgebroken, een aantal grote palmen uitgegraven en in de gegraven dieptes staan een enorme laag regenwater.
Vandaag kon er niet gewandeld worden met de groep, nee wij troffen best veel bekenden aan in het enorme winkelcentrum Marina, waarnaar we uit armoede maar heengegaan waren. Het was wel jammer voor de bezoekers uit Nederland.
En op de dinsdag  is er nog de stormachtige wind.
Woensdag de volle zon en harde wind. Hele middag in de zon op de vrijwilligersmiddag met gebak en lekkere hapjes

donderdag hebben we weer een wandeling, de op een na laatste, een 8 km-lange route door bloeiende nispelbomen en heerlijk ruikende sinasappelbloesem, die ik nog nooit geroken had want alles bloeit vóórtijdig door de regens. De geur is als kamperfoelie.

Vrijdag, het is nu nog 2 weken voor we vertrekken, dit is de tijd dat er velen gaan. Maar eerst is het St. Patricks-day. Dat houdt in dat er veel Ieren hier lopen in groene kleding, hoeden, franje e.d. We zien heel veel groen.
Op de zaterdag maken we samen een lange wandeling om het meer van Quadelest, ongeveer 11 km.  Het is werkelijk een prachtige dag, er is een heerlijk frisse wind die ons beschermt voor de brandende zon. Het stuwmeer is door de vele regens helemaal vol, er loopt zelfs uit! We zijn gewend dat het altijd droog ligt dus is het zeer ongewoon. En vaak horen we het water ruisen, in putten of vanuit de bergen, we zien zelfs een paar mooie watervallen. Maar ik vind het een eind lopen. We klimmen en dalen steeds stukken en hoewel de weg geplaveid is kom ik mezelf af en toe behoorlijk tegen. Tenslotte, aan de overkant van de dam kunnen we ergens in een mooi dorpje op een zonnig pleintje wat drinken. Het laatste stuk wacht ons nog een dam veranderd is in een woest riviertje dat overstroomt is en waar grote maar gladde keien liggen, we komen er niet over met droge voeten. Eenmaal weer bij de auto besluiten we ook nog maar even naar Guadelest te gaan, het meest toeristische plaatsje in Spanje. En dan naar huis, voor een rustige zaterdagavond.
En na de kerk, 's zondags, koffie en naar Patricia, voor een glaasje en gezelligheid. Het is zó geweldig fijn om met veel gelijkgestemden samen dit soort dingen te beleven.
Bij het afscheid nemen van Harry en Kitty komen de mannen samen op het idee om na de lunch te gaan boulen omdat Harry deze week visite had en niet mee kon doen. Kitty en ik brengen de zondagmiddag op een terrasje door en daar komen ook Paula en Gerard bij zitten. En we beleven geweldig warme dagen met een heerlijk frisse wind.

1. Kristiaan:
    20 maart 2017
    Leuk :)
  2. Thijs:
    22 maart 2017
    Heel mooie Clivia's in de tuin van de buren.
  3. Corien der Nederlanden:
    23 maart 2017
    ok, dat zijn dus clivias maar wat hangt er nou aan de bananen te groeien? In de tuin bij de buren hangen ook bananen maar niet zoiets erbij