Drente

2 juli 2016 - Havelte, Nederland

zaterdag, de temperatuur is nog steeds om en nabij 16 graden, af en toe een bui. Een rustig dagje wederom, we slapen hier heerlijk en lang, en doen 's morgens rustig aan. Leo ziet overal kleine klusjes die het leven nog meer aangenamer maken, ik neem de tijd om spaans te oefenen, ik heb deze week net weer een aantal lessen afgesloten en waarom ik zo graag leer kan ik niet zeggen maar het is een feit.
Na de lunch gingen we met de auto naar Meppel waar we het drukkerijmuseum bezochten. In eerste instantie was dat meer voor Leo, want hij herkent alle oude technische apparaten dan voor mij maar al snel werd het voor mij ook leuk. Bijvoorbeeld de afdeling papierscheppen. Omdat ik dat ook heb mogen doen in mijn werk als activiteitenbegeleider met verstandelijk gehandicapten. De afdeling boekbinden waar materialen als leer en koper te vinden zijn, daar had ik wel een opleiding voor willen doen!
Het stadje zelf is klein en rommelig, veel volk op de been en veel consumptiemogelijkheden. We aten tenslotte, in de zomerzonavond gezellig buiten het terras een heerlijke pannekoek.