woensdag

8 juli 2016 - Havelte, Nederland

Het waait te hard om te fietsen. Dan maar plan B, en dat is een bezoek aan het  Drents Museum in Assen voor de tentoonstelling over de Maya's. Wij zijn inmiddels al jaren weg uit Drente , vroeger kwamen we hier vaak. Ook in het museum. Maar we herkenden het bijna niet meer,  er is veel veranderd in Assen. De wegen zijn totaal anders geworden, en het Drents Museum is helemaal vernieuwd en wel 3 keer zo groot geworden.
Het was een mooie tentoonstelling, veel voorwerpen en filmpjes, een mooie museumwinkel en een grand café.

donderdag
 Een middagje met Jan en Jannie, Norg is niet ver hier vandaan, het weer is mooi dus we kunnen buiten zitten. Het is als vanouds heel gezellig, we spelen jeu de boule op een stuk van het pad, en zelfs ík vindhet heel leuk! In de avond nemen we afscheid, binnenkort hopen wij hén te visiteren.

Wat wel heel vervelend is dat de de poes ontsnapt en na 5 minuten rondrent met een dikke muis in de bek.
Vervolgens blijft zij uren weg en we maken ons bezorgd omdat ze maar niet komt als wij haar roepen.
Veel later nog komt ze aanrennen alsof ze achterna gezeten werd met een héle dikke staart. De volgende morgen hang de staart krachteloos naar beneden. De dierenarts onderzoekt haar goed, kan niets ernstig vinden maar constateert wel een trauma. Want bij aanraking van de staart geeft zij pijn aan. Hij geeft haar een injectie Metacam en ik krijg wat mee voor de komende dagen.
Het regent de hele dag, jammer. Toch lukt het ons een wandeling te maken om 5 uur. Morgen beter.