een heerlijk dagje

3 juli 2016 - Havelte, Nederland

Vandaag zie ik ze boven de bomen scheren. De eerste dagen vlogen de zwaluwen laag over het gras. Want plotseling kwam vanmorgen de zon door de wolken en het lijkt veelbelovend te worden wat het weer betreft.
Sinds gisteren bivakkeren wij als enigsten op dit ruime veld.
Na de koffie lopen we door bospaadjes naar het centrum naar de AH.
Het is dan heel prettig om een piepklein middagdutje te doen en dan ligt er nog een lange middag voor ons. Die besteden we met een partijtje
jeu de boules en een fietstocht naar Steenwijk waar we een poepschepje zullen  kopen voor Kaatje, nodig want die zijn we vergeten. Kaatje heeft haar "bak" heel vernuftig onder ons bed waardooor deze niet in de weg staat. De ingang is aan de buitenkant. Gisteravond had Kaat een grote boodschap gedaan in de bak en hoe nu verder! Dat we geen zaklamp in de buurt hadden verergerde de missie. Ik begon direct deuren en ramen wijdopen te zetten en Leo heeft met een grote schep , het karweitje geklaard.
Daarom naar Steenwijk om een schepje te kopen waarvan we er zeker 4 thuis hebben. Het is wel  8km heen en ook weer 8 terug. Best een eind voor deze mensen. En je hebt hier stukken "vals plat", ook niet licht over denken! En toen we het schepje hadden móesten we wat innemen, we deelden samen een heerlijk frietje en daarna een heerlijk ijsje toe. Hèhè, het was me het dagje wél!

1. Kristiaan:
    6 juli 2016