zaterdag

21 juli 2016 - Havelte, Nederland

Het is feest in Blokzijl. Edwin en Ida zijn 25 jaar getrouwd. We verzamelen ons om 13.00 u in hun weekendhuisje om later in te schepen voor een vaartocht over de Beulakkerwijde, als we terug komen staat de slager al klaar met een voortreffelijke barbecue. Vera speelt een stukje muziek op de harp voor haar ouders en wij zingen het paar een vrolijk lied toe. We hebben veel plezier met elkaar. Ik vind de boottocht heel lang duren dat heb ik altijd met varen. Daarom heb ik nu een heel moe hoofd en een schorre keel, allemaal ter ere van het bruidspaar!

Maandag
we rijden een half uurtje naar Norg, naar Jan en Jannie voor een tegenbezoekje. Met moeite hadden we kunnen afspreken gezien onze beider agendas. En dát zou jammer zijn als het er dit jaar niet van kwam. Na de begroeting fietsen we naar Veenhuizen, naar het gevangenisdorp. Altijd weer leuk om dat te bezoeken! Momenteel wordt er een toneelstuk opgevoerd "Het Pauperparadijs" van Suzanne Janssen. We zagen de facades staan en erachter de installaties en de tribunes. Maar wij bezoeken het leuke winkeltje en drinken wat in de prachtig aangelegde tuin met de vele geheime zitjes.
Thuisgekomen verzorgt Jannie een heerlijk etentje voor ons in de nieuw ontworpen tuin zaten we uit de zon want die is er overvloedig dezer dagen!

Dinsdag. Een hete dag! We hebben weinig zonnige dagen gehad tot nu toe. Heel veel regen, enorme buien vielen ons ten deel.  Maar deze dagen maakt de zoner zijn naam waar. Omdat de fietsen toch nog achterop de auto zaten zijn Leo en Dick vertrokken om lekker te fietsen. Dick heeft gisteren zijn conditie sterk verbeterd schijnt, te meer omdat zijn banden halfleeg bleken.
En ik heb een dagje lekker vrij. Ik hang wat en probeer kleur op mn witte benen te krijgen. Rondom ons zijn ondertussen veel plaatsen ingevuld met gezinnen in tenten en senioren in caravans.  Dat is veel gezelliger. Behalve de ruzies die een jaloerse vent uitspeelt met zijn vrouw als zij terug komt van een dagje werken. En dat alles over een bikini die zij kennelijk niet mag dragen! Boos loopt zij weg. Nog nageroepen door haar man. Lekker klaar ben je!

donderdag
gisteren was het de heetste julidag ooit gemeten. Behalve dat ik elke ochtend een half uur flink doorloop in een rondje achter de camping zitten we wat onder de parasolletjes of achter de caravan. Dick tracteert op een etentje in een gezellige bostent en we eten buiten met een kussentje op schoot.
En vandaag idem dito wat de warmte betreft en het zitten. De voortent is eraf inmiddels omdat er onweer los kan barsten.
Morgen is het hier weer gedaan. Onwijs mooi is Havelte en omgeving. Genoten hebben we. We zullen vanavond nog wel weer rummikubben en dat heeft ook wel wat. Ik sluit hierbij Havelte af, ben zeker blij dat kamperen bestaat.

1. Kristiaan:
    21 juli 2016